Sunday, November 9, 2008

WAYANG KITA: [sudah ka belum ka]

[Wayang Kita] minggu ini memaparkan 5 buah filem yang pastinya menambat hati semua insan dan makhluk di dunia ni untuk menonton ataupun tidak mahu menonton... ulasan dibawah menerangkan segalanya tentang filem2 ini dan mengorek segala isi hatiku...

Kita mulakan carta Wayang Kita di tempat pertama [1] dengan filem Madagascar Escape 2 Africa yang menjadi filem kontroversi bulan Oktober 2008 dalam sejarah hidup aku untuk kali yang kedua selepas filem Eagle Eye di hari raya. Filem yang aku tak ingin tau langsung kisahnya dan tak nak tengok langsung ini telah sangat menyakitkan hati aku. Selamat menonton untuk yang berminat dengan filem yang hanya hiburan semata-mata ini... aku takkan gelak langsung kalau di bawa menonton filem ini... hanya binatang dan haiwan semata mata yang berlakon, kesian... maaf untuk yg berminat menonton filem ini atau yang telah menonton... terutamanya penonton di GSC Kinta City, Ipoh. Sian kat korang...
Di tangga yang kedua [2] minggu ini, James Bond Quantum of Solace 007: sebuah filem aksi yang penuh bertenaga dari mula sehingga ke minit yang terakhir... kalu tak silap aku untuk babak 1 sahaja produksi ini telah menghabiskan sebanyak 15-20 bijik kereta mewah untuk babak kejar mengejar tembak menembak tunggang langgang terbalik kot sumer ada tapi yang penting heronya Daniel Craig hanya berdarah di hidung sahaja...tu pun setitik sahaja mungkin hahaha... sgt percaya... korang wajip lar tengok citer ni sebab memang mencabar minda hinga ketitisan yang terakhir... ahaks.. tapi aku bagi 7 bintang dari 10 bintang yang bergemerlapan sebab walaupun heronya nampak tua sket tapi tetap macho sampai abes cerita... adus... bergelora.....

Di tangga yang ketiga [3] sebuah filem arahan Wan Azli, lulusan Ijazah Seni Persembahan Seni Layar UITM ini bertajuk Budak Kelantan... aku sangat teringin tengok citer ni taktau kenapa maybe sebab filem ini dikhabarkan sepenuhnya menggunakan bahasa Kelantan/ dialek kelantan dan orang kelantan. Org Kelantan pun ok wat? ape salahnyer... hahaha... filem ini dikhabarkan juga oleh ramy wartawan bahawa sebuah filem yang mempunyai isi cerita yang menarik, kelantan dan sangat perlu ditonton... bila aku nak tengok ni yer.. insyallah.. tahniah sekali lagi untuk sumer Budak Kelantan coz ada 1 filem yang bertajuk korang? bila nak wat filem Budak Kedah ni... huhuhu...

Di tangga yang keempat [4] aku baru dapat surve internet tadi dan dapat mengetahui yang filem SAW5 dah kuar panggung (takder sape cakap pun kat aku) sedihlar... nak tengok. Sebuah filem yang aku sendiri kategorikan sebagai genre kejam atau genre tersangat kejam (pandai jer wat genre sendiri) ini maybe banyak kena potong oleh lembaga pemotongan filem hehe...suke ati jer bagi nama... FINAS lar tu u ollsss... banyak adegan potong kepala, potong anu, potong tangan, potong jari, cucuk cucuk, tikam tikam, bakar bakar, tanam tanam, korek korek dan lain lain lagi. Untuk mereka yang kejam dan suka menyakitkan hati orang aku suggest untuk korg tengok cite ni supaya dapat belajar dari kesilapan lalu. Aku pun nak tengok jugak, cari DVD lar.....kahkahkah... tapi tak bermakna aku suka sakitkan ati org... tak pandylar bab2 tu sumer.

Filem terakhir [5] bertajuk Aegan sebuah filem Tamil, tak tau nak ulas ape and rasa cam taknak ulas jer coz takkan tengok sebab tak paham bahasa tamil... hehehe... sorry ekkk. tengoklar kalu korg minat yang gelap gelap...ok wat.. erkk
Kepada peminat peminat filem tanahair, saksikan filem filem di atas, terpulang kepada anda untuk memilih 'tepuk dada tanyerler selera teman anda dulu', tak tanyer maknanyer korang pergi sgsorg lah atau pergi dgn kawan baik anda yang lain ... tapi kalau nak tengok Madagascar tu pklar 2,3,4,5 kali sebab filem tu memang akan menyakitkan hati korang. hahaha.. yg dah tengok tu minta maplar yer... korg mesti paham kenapa? [tanda tanyer]

1 comment:

mesin.taip said...

james bond tak beeeeeesssstttt!!!! :( muntah darah aku nengok.....